En Miquel de Petra i de la Part Forana.

Un poc de tot des de l'ànim i la crítica.

Cares destapades a les processons.

mimome | 30 Març, 2010 07:34

Una amiga blocaire m'ha suggerit el tema d'avui : la cara destapada dels penitents, encapironats, cuculles, cirineus... que assisteixen a les processons.

Vagi per endavant el meu major respecte per a les persones que expressen els seus sentiments d'aquesta manera

El respecte pot anar acompanyat de dues consideracions més: a) una de qüestionament b) un intent atrevit d'actualització

Qüestionament : està clar que la història a vegades juga en contra dels orígens dels fets : el que fou una manifestació de fe cristiana compromesa, ja que era una manifestació pública d'un pecat i la conseqüent penitència i penediment, ha passat a ser una manifestació folklòrica, tenyida de sentiments religiosos, amb aires teatrals i de poques consequències en la vida real.

És clar també que la història és caparruda i que han guanyat els defensors de los processons als qui defensavem noves formes i maneres de viure la setmana santa...Dos exemples: el nombre de cofrares va creixent any darrera any, mentre que el nombre d'assistents a la Vetlla de Pasqua va disminuint .Les celebracions penitencials són de participació minvada, mentre que a la Processó de l'Encontrada hi ha participació multitudinària.

b) actualització :

penso que aquest any sols hauríen de participar en les processons de setmana santa els polítics imputats i tots aquells que tot i no estar imputats legalment, s'hi poden sentir a nivell de la pròpia consciència ja que n'han feta més d'una a benefici propi oblidant-se del benefici comunitari.

penso que haurien d'anar amb la cara destapada i que tots vessim qui són els qui s'han aprofitat del poder i en lloc de servir als altres s'han servit dels altres,

penso que tots els qui han robat hauríen de tornar allò que han robat: aquesta seria una bona enitència.

Penso que sols així podran dir que celebren Pasqua (= pas de l'esclavatge a la llibertat): se sentirien alliberats del gran pecat del voler tenir més, i viurien la vida nova del compartir i del servir a la ciutadania.

Desitjo que aquesta reflexió atrevida no l'apliquem als altres, sinò que cadascú la s'apliqui a ell mateix, ja que si un no està imputat, tal volta dona suport a imputatsi en darrer terme molts estam braços creuats esperant que els altres treguin les castanyes del foc.

Però sobretot, desig a tots unes Bones Festes de Pasqua , als creients en Jesús un gojòs canvi de vida i als no creients que la primavera faci rebrotar noves ganes de canviar les coses entre tots.

QUÈ BO ÉS SER PETRER !!!

mimome | 20 Gener, 2010 11:39

Sí, tot i saber que tenim les nostres coses, ( qui no les té ?) avui vull afirmar en veu ben alta i clara que a Petra SOM SOLIDARIS i per mostra uns quants botons:

1) Començant pel més desgraciat : Un senegalés de 28 anys mor a Petra. Causa una embolia cerebral amb caiguda.Dos dies en coma i mort. Se planteja la qüestió: repatriació o enterrament a Mallorca ? La família opta per la repatriació. Consequència : hi haurà uns 7.000 € de despeses...Un grapat de veïns i veïnes s'organitzen i entre els familiars, els senegalesos i els petrers solidaris feim possible que el dolor de la seva mare amb qui parlava sovint per telèfon, sigui menys amb la presència del cos del seu fill enterrat a la seva terra... Això ho podríem titular: SOLIDARITAT SENSE BARRERES ni de races, cultures, religions.... MOLT BÉ PETRERS !!

2) Arriben les festes de Nadal; enguany un Nadal dins la crisi; hi ha moltes famílies que ho passen ben prim...El Grup d'Acció Social de la Parròquia de Petra fa una cridada a la Solidaritat amb aportació d'aliments que aniran destinats a les families més necessitades...La resposta és molt generosa: som testimoni directe dels moltíssims de kgs d'aliments recollits i que Càritas s'encarrega de repartir...La participació del Col·legi Juniper Serra és molt important ja que si tenim joves solidaris tendrem un futur de més solidaritat ...MOLT BÉ PETRERS. em>3) L'hivern a Mallorca és temps de matances.. i a Petra celebram les matances solidàries amb els marginats. Es mataren 3 porcs i la carn és repartida entre les famílies més empobrides de Mallorca de la qual cosa s'encarrega Caritas... MOLT BÉ PETRERS

em>4) Dins un altre camp també s'ha demostrat que som solidaris amb el que es nostre: LA TELE LOCAL....La TDT ens ha fotut la TVPetra amb la que els petrers que no surten de casa podien contemplar i seguir tots els esdeveniments de la vida local...Ara ens quedam amb les ganes però tant en la temàtica dels foguerons de sant Antoni com en les carrosses es pogueren veure queixes pel fet de quedar-nos sense TVPetra....MOLT BÉ PETRERS.

 (Segueix)

34 anys de la mort de Franco.

mimome | 20 Novembre, 2009 09:57

Avui 20 de novembre 2009 fa 34 anys de la mort del dictador Franco : 1975.... Aquest any celebram els 30 anys de democràcia continuada a Espanya.

REalitats ben contraposades i que si ho haguès de resumir en una sola qüestió aquesta seria : Dictadura = manca de llibertat; Democràcia= camí de llibertat

Per tant, una primera conclusió ben clara i llempant és que amb la mort de Franco s'obri un cicle de camí cap una major llibertat tot i els entrebancs posats per aquella gent que creia que "amb Franco se vivia millor" o que " amb en Franco això no passava".

Hem avançat dins el camí cap a la llibertat ?

És clar que sí i me detindrè en alguns exemples demostratius del que afirm : 1) ensenyament; 2) religió; 3) política.

A l'Escola tal volta hi havia més ordre extern, però hi havia molta por al càstig i una gran manca de llibertat. Exemple: qui dels que anàvem a escola del 50 al 65 ens haguèssim atrevit a no saludar la bandera i cantar el famós "Cara al sol" al començament del dia ?

Religió : eres catòlic per naixement ; formaves part d'un catolicisme sociològic on la teva decisió no comptave per res, neixies i te batiaven, creixies i feies la primera Comunió, arribaves a adult i te casaves per l'esglèsia, mories i te feien un funeral... Al començament de les classes se reçava, els primers divendres s'anava a missa i el mes de maig duiem flors a l'escola per fer el mes de María,etc... Els qui creis que res ha canviat : que no hi ha molta diferència entre el passat recent i l'actualitat ?

Política : hi havia un sol partit : o eres del "Movimiento" o eres "un roig" ; no es podien fer reunions sobretot si eren sospitoses de tractar temes crítics amb el règim; no hi havia més que un sindicat i la policia secreta feia una feinada de control de totes aquelles persones crítiques am el règim.

Es clar que hem fet camí, però "el camí que hem de fer és molt llarg" com diu el poeta... Crec que el nom del camí és clar: MES PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA en tot. No basta votar cada 4 anys . No basta governar amb majoria o amb pactes:MANCA MÉS PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Llavors de pau ..

mimome | 16 Novembre, 2009 22:10

Avui es compleixen 20 anys dels assassinats de 5 capellans jesuites i 2 dones (mare i filla) realitzats a El Salvador ; motiu : VOLIEN LA PAU I LA JUSTICIA.

Forces paramilitars que no desitjaven ni la pau ni la justícia foren els encarregats com abans ho foren amb el Bisbe Romero també a El Salvador

Aquests dies hi hagut canvi de signe polític en el darreres eleccions a El Salvador El Front Patriòtic, força revolucionària ha arribat al poder democràticament. Ara tendrà la dura tasca de dur a terme el que fins ara sols era un projecte o una idea

Els nous dirigents necessitaran força i coratge que podran aprendre dels seus màrtirs Bisbe Romero, Ignacio Ellacuria, les dues dones i els altres

Dins el marc de la marxa per la pau i la no violència, llanço el record inquietant d'aquests testimonis de pau i justicia fins a l'extrem de donar la vida pel seu ideal

Prec al meu Déu de pau i justicia que continui el testimoni de tants creients en la pau i en la justícia

Desitjo de tot cor que la seva sang sigui una bona llavor de pau i justicia per el Salvador i arreu del món

Gràcies Sr.Rajoy per la seva sinceritat.

mimome | 16 Novembre, 2009 09:48

Fa estona que en tenia ganes i la Convenció del PP a Barcelona, me dona l'oportunitat d'enflocar-n'hi unes quantes :

Primer, això del "decàleg" ja està molt vist...abans deiem els 10 manaments o "los 10 mandamientos" i ja n'hi hauria prou que les duguessim a la pràctica.

"Valors per aconseguir el futur" : li agraesc la seva sinceritat i el reconeixement públic que en el passat i en el present aquests valors estaven arraconats

Si aplicam aquest decàleg a la situació viscuda els darrers anys a les nostres Illes o darrerament per Madrid i València aquests darrers temps la cosa esborrona

Uns quants exemples:

"Creim en la família", heu dit, molt bé !

Sabeu el mal que heu fet a la família i a la família cristiana en concret essent els promotors de la trobada del Papa amb les famílies a València ? quants de mil·lions de les antigues pessetes s'han embuxacat els amics del Sr.Camps ? Saben qui hi va anar "representatiu del PP " des de Mallorca ? No vull ni pronunciar el seu nom, però ara dorm a la pressó.

Heu dit Sr.Rajoy que "Creis en l'austeritat": molt bé Sr.Rajoy ...A les nostres Illes tenim l'exemple clar de l'austeritat : El Sr.Matas, se'n recorda que foren ministres junts dins el Govern del Sr.Aznar ? Que me'n diu del seu "palau", de les seves compres, de les seves despeses com a President de les Illes Balears i responsable del PP a les Illes ? ...I això per no parlar del seu mestre Sr.Camps amb els seus "trajes" i altres floritures.

Amb tota sinceritat Sr.Rajoy i Srs./Sres del PP : no són dignes de creure. Primer reconeguin que s'han equivocat, demanin disculpes a la ciutadania, retornin els dobbers embuxacats i després podran començar de bell nou

Per acabar, li dic que m'ha acabat d'omplir el sac sentir de part seva que la política estarà al servei dels ciutadans... Per favor, respectin un poc més la POLÍTICA que ja prou mal li han fet.

Gràcies, Ajuntament de Petra.

mimome | 15 Novembre, 2009 22:41

Aquest passat divendres, mentres es celebrava a Palma la MARXA MUNDIAL PER LA PAU I NO VIOLÈNCIA, quasi bé a la mateixa hora, l'Ajuntament de Petra, a petició meva, s'adheria per UNANIMITAT ( cosa poc freqüent en el nostre Consistori).

Per tant, gràcies per la vostra sensibilitat unint-vos al clam de milions de persones que volem la pau i que s'acabin les guerres; que desapareguin les armes nuclears; la retirada dels territoris ocupats; la reducció progressiva i proporcional de l'armament convencional; la renúncia dels governs a utilittzar les guerres per resoldre els conflictes

Lluitem per "generar una consciència social mundial en contra de tota forma de violència física, econòmica, racial, ètnica, religiosa, cultural, sexual i psicològica, tan establertes i acceptades com a inevitables".

Vull aprofitar aquest espai per donar les gràcies als organitzadors d'aquesta MARXA, ja que ens desperten del nostre "estar aturats", del "no podem fer res".

Vaig estar content de la molta presència d'immigrants a la Marxa

Políticament parlant, millor dit, pel que fa a la presència de partits polítics representats pels seus càrrecs elegits pel poble: podríem aprovar amb nota alta a EU/ELS VERDS : molta presència ; PSOE un insuficient, quasi arribant a l'aprovat amb presència, però poca; PSM : insuficient, decebedora presència donat el seu ideari; el mateix podríem dir d'Esquerra Republicana i no parlarem de la nula presència de PP i UM, per desgràcia ja normal.

M'hagués alegrat veure més persones representatives de l'esglèsia de Mallorca, tot i que m'alegrà la presència d'un bon grapat de religioses, alguns professors de religió.

Per acabar, donat que l'organització estava a càrrec de la Coordinadora d'ONGs de les Illes, m'hagués alegrat veure més persones membres de les diverses organitzacions no guvernamentals i que des d'angles diferents lluiten per la pau i la no violència

La Marxa no ha acabat, dia 2 de gener 2010 a Argentina acabarà simbolicament, però la MARXA NO POT ACABAR MAI MENTRE HI HAGUI UNA GUERRA O UNA AGRESSIÓ O TOT TIPUS DE VIOLÈNCIA. .....pOSEM-NOS EN MARXA : UNA BONA TASCA%

Vins d'un temps de silenci fent camí cap a l'utopia.

mimome | 04 Novembre, 2009 22:08

Torn a ser-hi per fidelitat a uns quants lectors d'aquest bloc : un , no de Petra que el dia de la Mostra d'Art i Empresa m'animà a continuar escrivint; l'altre petrer i amic que avui mateix m'ha dit que en el seu descans li manquen les meves paraules.

Torn a escriure després de 4 mesos de silenci, sortosament no imposat sinò escollit per jo mateix, arran d'una frase que he llegit avui :"70 ANYS EN CAMÍ CAP A L'UTOPIA Es tractava d'un acte homenatge al gran Leonard Boff, gran teòleg de l'alliberament, militant creient al costat dels mes pobres de la terra

Jo no l'hi arrib a les soles de les sabates, però vull fer camí cap a l'utopia : Primera utopia : vull pensar i creure i creure i pensar que no TOT ES CORRUPCIÓ DINS LA POLÍTICA. Vull pensar i creure i creure i pensar que TOTS ELS CORRUPTES DEIXARAN LA POLITICA

Vull pensar i creure i creure i pensar QUE UN DIA LA POLITICA ESTARÀ AL SERVEI DELS MES NECESSITATS I NO AL SERVEI DE LES NECESSITATS DELS MES PODEROSOS.

Esper contra tota esperança QUE TOTS SEREM IGUALS DAVANT LA LLEI.

Esper contra tota esperança QUE NO HI HAURÀ PARTS I QUARTS

Esper contra tota esperança que LA POLÍTICA DEIXARÀ DE SER BRUTA QUAN TOTA LA CIUTADANIA SIGUI MES NETA.

PLer avui ja basta, una vegada més dic : FORA CORRUPCIÓ VISCA LA POLÍTICA.

Café per la llengua amb persones d'esglèsia.

mimome | 04 Juny, 2009 21:19

DECLARACIÓ SOBRE L’ESGLÉSIA I LA LLENGUA CATALANA

Palma, 6 de juny de 2009

M'adheresc i al mateix temps don a conèixer aquest comunicat:

Nosaltres, preveres, religiosos, religioses i laics de l’església de Mallorca, participants del Cafè per la llengua de l'Obra Cultural Balear, manifestam la nostra solidaritat amb totes les actuacions per mantenir, dignificar i acréixer la presència pública de la llengua catalana en les característiques pròpies de Mallorca, i el seu ús normal i vehicular en tots els àmbits socials.

Ens hi adherim per respecte als drets dels pobles i de les persones, per cohe-rència amb la tradició cultural de l'Església de Mallorca, i per fidelitat a la doctrina de l'Església sobre la importància i la dignitat de totes les cultures, recollida al magisteri pontifici i al darrer Sínode Diocesà de Mallorca.

Així, doncs, animam tots els membres de l'Església de Mallorca a refermar el compromís a favor de la nostra llengua i cultura a la litúrgia, a la pastoral i a la comunicació entre nosaltres. També encoratjam els immigrants que han estat acollits a les nostres comunitats a enriquir-se amb el nostre patrimoni cultural, perquè junts puguem oferir a la societat un model de diàleg i d'intercanvi cultural serè i fecund amb esperit evangèlic.

BONA POLITICA MUSICAL A PETRA !!!

mimome | 03 Juny, 2009 15:53

Ha acabat el curs a l'EScola Municipal de Música de Petra amb una bona festa musical celebrada al Teatre el darrer diumenge de maig: estam d'enhorabona !

He escrit ben aposta "Política musical" per poder explicar el que entenc per "POLÍTICA":

Per començar hem de dir que política ve d'una paraula grega "polis" que vol dir ciutat. Podem arribar a una primera afirmació :POLITICA ÉS TOT ALLÒ QUE PERTANY A LA CIUTAT/POBLE".

Segona afirmació:"NO PODEM PASSAR DE POLITICA :sols els morts no viuen en la ciutat/poble sinò al cementiri

Tercera afirmació: és fals dir "JO NO SOM POLITIC" : tots els qui vivim a una ciutat/poble , des del més petit fins al més vell som polítics".

Quarta : és perillos afirmar LA POLITICA ÉS BRUTA, TOTS ELS POLÍTICS SÓN CORRUPTES perquè això vol dir que tots som bruts i que tots els ciutadans som corruptes ... i això no és massa encorajador.

Cinquena : és correcte dir " JO NO PERTANY, JO NO SOM DE CAP PARTIT POLITIC"... però mai dir "nosaltres no som polítics" ja que això com a minim vol dir : jo soc dels que guanyen.

CONCLUSIONS: A) Quan jo afirm "Bona política musical a Petra" me referesc als esforços de molts de ciutadans i ciutadanes de Petra i altres pobles que lluitam per millorar la qualitat dels estudis musicals a Petra.

B) Cal no oblidar en primer lloc els esforços econòmics de moltes famílies que paguen religiosament els seus rebuts a fi de mes, suportant pujades molt superiors a l'IPC anual durant els darrers cursos.

C) No deixem de banda l'interès de la majoria de l'alumnat que s'organitza el seu temps per combinar els estudis reglats, la música i l'esport...Això és una bona forma de prevenció.

D) Què direm de la feina constant i callada del professorat...Sense la seva dedicació no tendríem Escola de Música. No cal oblidar la bona feina de l'equip directiu.

Estarà bé recordar que Unió Musical és la que gestiona el funcionament de l'Escola de Música amb les aportacions que fa el Govern Balear i l'Ajuntament de Petra que subvenciona econòmicament a cada alumne.

I seri

Salvats per la campana !

mimome | 03 Juny, 2009 08:28

Sí, encara que sembla mentida, a Petra a menys d'una setmana de les eleccions europees sols podem veure 2 partits que han penjat propaganda ( i tard !) UM i PP.

Ni el BLOC ( que té majoria en el Govern de Petra) ni PSOE que no té representació municipal han penjat cap cartell ( i ja som dimecres !) No acab d'entendre-ho... o millor dit, sí que ho entenc :

Pel PSM és preferible tenir l'ennemic Europa com excusa de tot el que no pot fer, que no participar en l'educació cívica d'una Europa oberta ja que aquesta idea podria posar en perill un cert nacionalisme ranci que a Petra es defensa.

El PSM de Petra no s'hi juga res a nivell de persones de partit i prefereix fer la feina per obtenir vots cara a les properes municipals i autonòmiques que no mostrar cara per les europees.

Del PP m'estranya que amb la moral de victòria dels seus líders, vagin en tant de retard i no es convoqui cap acte públic per parlar de les europees.. serà que començen a entendre que les pot sortir el tir per la culata i el que preparaven com a victòria contra ZP és pot convertit en derrota contra Rajoy ? Amb tants de casos de corrupció, com és possible que tenguin votants ?

El PSOE local transpua un cert cansament i ha tornat invisible...on és ? Amagat dins una Conselleria ? Dins altres esferes burocràtiques ?... A la vida normal del poble no se'l veu.

UM : vull alabar la seva moral... Amb el feix que duen sobre les espatlles de pressumptes corrupcions voler parlar d'Europa s'hi val molta moral o s'empra per despistar l'electorat.

A tots les critic una cosa : que no hagin fet un esforç educatiu, explicatiu de la importància que té Europa i que moltes decisions es prenen a Europa i que per tant, tenir un govern a Europa de signe progressista o conservador es traduirà en tenir unes mesures conservadores o progressistes.

Conclusió: TOTS A VOTAR EL FUTUR D'EUROPA I MILLOR SI ÉS EN PROGRESSISTA.

1 espipellada sobre l'avortament

mimome | 17 Maig, 2009 14:50

M'agradari contestar a un grup de dones que ahir tenien una conversa entre elles i jo sols vaig escoltar :" No sé qui ha fet aquesta llei... Els pares i mares ja no tenim res a dir".

Per tranqulitat de totes i tots convendria recordar en primer lloc que les lleis tenen la finalitat de protegir drets i més encara els drets d'aquelles persones més vulnerables.

Si tothom hagués gaudit d'una correcta educació sexual a l'escola i a la família, si tothom hagués rebut una informació abundant, si totes les famílies fossin una bassa d'oli i tot s'arreglàs mitjançant el diàleg, si totes les joves dispossasin de les mateixes oportunitats d'estudi, feina, casa,etc.. No farien falta aquestes lleis, hauríem arribat al Paradis de la societat perfecta i per tant, cap problema.

Però tots sabem que no és així i necessitam una llei per protegir els drets de les persones més dèbiles i amb més dificultats a l'hora de resoldre el problema d'un embaràs no desitjat.

I tranquils totes i tots : no s'obliga a ningú a avortar. La mateixa Ministra propulsora d'aquesta llei ha declarat : "Si jo quedàs embarassada, seguiria i no avortaria".

Fa molts anys que dic que ens hauria de preocupar més la VIDA i no l'avortament, i la VIDA és més oberta que no el simple fet d'interrompre un inici de vida.

Deman a la meva església que sigui més acollidora i no condemnadora de les persones que es troben en aquesta situació, que crein vida al seu voltant, que continui animant i estimulant accions creadores de vida des de Caritas, Projecte Home i tantes altres organitzacions. Que no caigui dins la trampa de la manipulació del PP.

Deman als meus governants accions decidides per afavorir la vida digna de tota la ciutadania i a aplicar de veritat el compromís del menys el 0,7% en la lluita contra la pobresa al món.

Deman a l'oposició ( especialment PP ) no ser tan hipòcrites : si tant estimau la vida preocupau-vos més dels ciutadans i no tant d'omplir-vos les butxaques fins i tot amb trajes nous ; impulsau polítiques de igualtat i no de discriminació. Deixau que es doni informació sexual oberta i no vos oposeu a qualsevol projecte que va en aquesta direcció.

Encara amb la memòria històrica recent...Tren.

mimome | 11 Maig, 2009 08:50

Me preocupa la poca memòria que tenen certs polítics del PSM !

Al Diari Balears: dimecres 6 de maig a la pàgina 7 apareixia el següent titular: “El Bloc insta Antich a no mantenir aturat el tren pels “obstacles” d’UM”.

També el portaveu del BLOC Sr.Barceló (PSM) demanà al President “fermesa” per complir el Pacte i per desbloquejar els projectes de tren entre Sa Pobla i Alcúdia i entre Manacor i Artà, previst en l’acord.

Situació històrica :Pacte 1999/2003 : mateix President Antich (PSOE), Vicepresident Sr.Sampol (PSM) ,Batlle de Petra (PSM, governant en majoria), Conseller d’Obres Públiques Sr.Quetglas (PSOE) : també s’havia arribat a un acord ferm de que el tren arribés fins a Manacor.

Neix el conflicte al seu pas per Petra : plataforma “Tren per dedins”, altra “Tren per defora”: l’equip de Govern del PSM de Petra no escolta raons i prevaleix la seva postura: tren per defora. Diuen que “són els representants del poble” i s’obliden de l’altra meitat.

Sorgeix la contradicció: El Vicepresident Sr.Sampol (PSM), el Batlle de Petra (PSM) i els seus regidors ( 1 avui alt càrrec a Serveis Ferroviaris) van al capdavant dels seus simpatitzants i “persones amb interessos” a la manifestació davant el Consolat de Mar exigint “Tren per defora”.

Reflexió: si el Sr.Antich hagués tingut la “fermesa” que ara li exigeix el PSM, hauria cessat al Sr.Sampol i romput el Pacte. No ho feu perquè va posà els interessos generals ( que el tren arribés a Manacor) als interessos de partit ( El Psoe a Petra estava a favor del tren per dedins).

strong>No se preocupi el Sr.Barceló que diàleg i seny el President Antich en té per vendre i les ho dona amb una cullereta.

Per favor, siguin més democràtics : si l’any 2002 exigiren al Sr.Antich el respecte a la majoria absoluta del PSM a Petra... per què no ha de respectar dialogant amb la majoria absoluta del PP a Manacor o d’UM a Alcúdia ?

Un prec: senyors polítics de tots els partits: una vegada més cal dir-vos que NO TOT VAL EN POLÍTICA i que actuar sols per estratègia de vots és un atemptat contra la participació de la ciutadania en política.

Una darrera : “la fermesa” que heu de demostrar tots, Govern i Oposició , és en trobar solucions als greus problemes de la ciutadania, especialment la més desfavorida : aquí demostrareu la vostra validesa.

Encara amb EL TEMPS : quina poca memòria !!!

mimome | 07 Maig, 2009 10:48

Avui he llegit a Diari de Balears les següents declaracions de Gabriel Vicens, Conseller de Mobilitat del Govern Balear i destacat dirigent del PSM :"no té sentit que expropiem quan hi ha un domini públic a les vies del passeig del Ferrocarril"

Els titulars anuncien:" la Conselleria de Mobilitat ha oferit a l'Ajuntament de Manacor la possibilitat d'embellir gran part del passeig del Ferrocarril, si el trem tram passa en superfície per l'esmentada via"... I la sang m'ha pujat a la cresta i me pos a escriure aquest comentari, ja que d'ençà de la polèmica del tren de Manacor a Cala Rajada en tenia ganes.

Anem per passes: Som un dels que defensaven que el tren havia d'arribar a Manacor el més prest possible i que al seu pas per Petra havia de passar per l'antiga via ( de domini públic i propietat de Serveis Ferroviaris), aprofitar l'antiga estació ( ara abandonada i en runes) i no expropiar, pagar i tudar 62.000 m2 de nova adquisició per construir la nova via a les afores del poble, sense estació i lluny de les persones que no tenen cotxe.

Sorgiren dues plataformes enfrontades TREN PER DEFORA : Batle i regidors del PSM en govern de majoria absoluta, amb el suport incomprensible del GOB a la destrucció de territori, ( cal recordar que la presidenta de Gob Mallorca és petrera i coneixia bé la situació) i veïns i altres persones interessades arribaren a l'extrem d'organitzar una manifestació davant el Consolat de Mar amb el Vicepresident del govern Balear, Sr.Pere Sampol al cap de la manifestació així com el mateix Batle de Petra i l'actual Director General de Serveis Ferroviaris, Regidor de l'Ajuntament de Petra.

L'altra plataforma TREN PER DEDINS : erem un grup de persones que miravem els interessos col·lectius ja que no hi teníem res per guanyar o perdre, que negociarem amb el difunt Francesc Quetglas fins a arribar a solucionar tots els problemes tècnics que sorgiren i amb la promesa " d'embellir gran part del passeig si el tren passava per l'antiga via i s'aprofitava l'antiga estació...Hi hagué enfrontaments seriosos Conseller Quetglas i Vicepresident Sampol, però sempre ens digué la veritat : ell no prenia la darrera decisió, era el President el qui la prenia i el President Antich, en contra del grup del Psoe a Petra i per la forta pressió del PSM hagué de firmar que el tren passaria per defora.

Per concloure: 1) Vull afirmar la necessitat de que el tren arribi a Cala Rajada el mes aviat possible. 2) Estic en contra d'aplicar uns criteris a un lloc (Petra) i uns altres a Manacor : els terrenys de domini públic són els mateixos a Petra que a Manacor...No tot val en política : un poc d'ètica no vendria malament. 3) Si a Petra l'equip de govern del PSM es va erigir en portaveu "perquè tenien la majoria de vots", per la mateixa regla de tres a Manacor s'ha de respetar que el PP té la majoria absoluta.. ( o sols val la majoria absoluta quan ens convé ?)

4) Esper i desig que a Manacor la polémica del tren no dividesqui el poble com ho feu a Petra. 5) Seria desitjable per part de tots el CONSENS per tal d'aconseguir els objectius : arribar el tren a totes les poblacions...Deixem de banda els interessos partidistes per una vegada. 6) Vull posar de relleu que el President Antich fou capaç de passar pardamunt els interessos de partit a Petra oer tal d'aconseguir que el tren arribàs a Manacor.

Estic molt content: EL TEMPS TOT HO ARREGLA ?

mimome | 29 Abril, 2009 11:01

Vull recomençar els meus comentaris, reflexions, lloances, crítiques, denúncies.... amb una afirmació estranya : A Petra el temps ho arregla tot... i jo n'estic content...Motius:

Fa anys, molts anys ja governava el PSM a Petra i un servidor ( i supós que altres més calladament) demanavem una acció més dinàmica a favor del medi ambient per part del nostre Consistori, ( cal recordar que el PSM s'autotitula ECOLÒGIC ?) organitzant dues activitats concretes:

1) Recollida selectiva porta a porta

2) Punt Verd en condicions

Idò, sí hem de felicitar l'equip de govern de l'Ajuntament de Petra que després d'un bon grapat d'anys de govern en majoria absoluta, s'hagi decidit a tirar endavant aquestes dues activitats respectuoses amb el medi ambient.

Per tant, ENHORABONA ! I Ànims per continuar en la millora i encara que sigui d'aquí 10 anys podríeu fer :

A) Que tots els comerços de Petra facin selecció de residus i no treguin el paper el dia del rebuig ?

B) Fer un seguiment dels particulars per tal d'observar el que es treu i animar a una bona recollida selectiva

C) Donar informació als ciutadans del que es recull, del que estalviam,etc...

Esper d'aquí 10 anys poder-vos-ho agrair altre cop...Ànims !

Cosetes de Petra i de Mallorca en general :incoherències i contradiccions polítiques.

mimome | 07 Setembre, 2008 10:39

A Petra ha causat molt de xiu-xiueig la noticia apareguda al DM , de la suposada construcció il·legal per part de la cap de llista del Psoe a les darreres eleccions municipals... Tot i que fos veritat la seva il·legalitat ( no tenc dades en aquests moments per afirmar o negar) jo me deman : és coherent denunciar unes obres i altres no en funció del color polític del qui les realitza ?

Hi ha qualcú de l'equip de Govern del PSM de Petra que pugui dir una paraula contra una obra quan s'han permès obres com Son Roca, Ferreteria Bonany, Son Canals... per no parlar de totes unes naus suposadament agrícoles convertides en industrials...per no continuar amb totes les suposades casetes convertides en xalets amb piscina inclosa.

A nivell de Mallorca i amb motiu de la meva participació en el programa "Vacances en pau",acollida de nins i nines saharauís, m'he enterat que en el proper viatge als campaments de refugiats no hi havia lloc per a les famílies ja que els polítics en gran nombres s'hi havien apuntat...

Incoherents, senyors polítics !! : pocs de vostés assistíren a la manifestació a favor del poble saharauí : sols els de EU/Verds en foren una excepció. Pocs de vostés assistíren als actes d'acollida o despedida dels nins. Per tant les proposo una penitència : deixin d'anar als campaments i dediquin el pressupost d'aquest viatge a ajudes a la supervivència del poble saharauí. ( És clar que si els dobers són de la seva butxaca en poden fer el que vulguin i benvinguts sien al Sahara)

En queden d'altres... ja arribaran.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14  Següent»
 
Powered by LifeType - Design by BalearWeb