En Miquel de Petra i de la Part Forana.

Un poc de tot des de l'ànim i la crítica.

Què me'n direu equip governant del PSM/Petra ?

mimome | 01 Juny, 2008 10:20

Què me'n diríeu si jo vos fes aquesta afirmació: "LES MAJORIES ABSOLUTES SÓN DOLENTES, CREEN PREPOTÈNCIA I DUEN A UNA MALA GESTIÓ.El millor és la cultura del Pacte".

Idò aquestes afirmacions les ha pronunciades el vostre Secretari General i portaveu del BLOC Sr.Gabriel Barceló i Milta... Aquí qualcú duu les sabates girades de peu : el pacte convé quan s'està en minoria, el pacte és irrealitzable quan s'obté majoria... Paraules enganyoses i declaracions ambigües per despistar l'electorat...M'agradaria saber la vostra opinió sobre aquesta qüestió.

L'altre dia recordava unes paraules escrites per Valentí Valenciano dient que és important avaluar la tasca que un fa, fer una aturada en el camí i veure què se n'ha tret de profit en un interval de temps.

Crec que després de 3 legislatures de govern i ja dins la quarta convé analitzeu, com diu el vostre Secretari General , si no estau en una situació de prepotència i si la vostra gestió és bona o dolenta,ja que segons ell la majoria absoluta duu a una mala gestió.

I què me'n direu de la creació per part del Consell de Mallorca de "l'AGÈNCIA DE DISCIPLINA URBANÍSTICA " ens supramunicipal per vetllar l'acompliment de les normes urbanístiques sobretot en sol rústic... Ja sabem que el PP hi posa entrebancs... i vostés, equip de govern de Petra, què en deis als petrers ? què heu votat ? què fareu amb tota la indisciplina urbanística regnant ?

Crec que la ciutadania de Petra mereix una informació sobre aquesta qüestió i moltes més... Per què informau tan poc ?I del Full informatiu què se n'hat fet ?

Crec que tots els que estimam la política ens hauríem de demanar: què pretenem amb la política : fer coses o anar canviant les persones, la seva mentalitat, el seu tarannà, la seva participació,etc... ? Defensar els interesos de la ciutadania en general o uns interessos en particular, diguem-li votants, partit,etc... ?

I per Petra què ?

mimome | 31 Maig, 2008 11:06

Idò per Petra, tot i que els mitjans "oficials" no en diuen moltes coses, continua la vida i passen moltes coses bones : 1)Per començar, avui l'Escola Municipal de Música tanca el curs amb concert i festa : quasi bé les 300 matrícules són una bona notícia pel present i pel futur musical de Petra...I encara que me posi pesat, vull recordar als qui obliden fàcilment, que el mèrit de la Banda de Música de Unió Musical i l'Escola Municipal de Música foren idea i realitat d'un grup de persones que estaria bé fer-los un agraïment públic... Un bon consell als responsables polítics : heu de mimar més al professorat i heu de dialogar amb la Junta Directiva de U.Musical Petra.

2) Continuant amb escola : esta acabant el curs escolar, tenim bones perspectives de futur pel que fa a la reforma de l'edifici de les Escoles; el nou equip directiu se'n surt força bé i ara la feina serà de l'AMIPA: trobar un nou President o Presidenta ja que l'actual, na Xela ens parteix cap a la seva terra , Catralunya...És just agrair-li tota la bona feina feta, destacant la posada en funcionament del "Fons de Llibres" pioner a Mallorca i l'Escola matinera, a més del dia a dia : pels anys que hem fet feina junts, Xela, moltes gràcies i molta sort.

3) Es celebren els 50 anys de LA RONDALLA DEL PLA, organització dedicada al Ball de bot on cal recordar tres figures : el Vicari Pou, D.Antoni Pagés i Na Maria Bauzà " Des Forn".... Ara un grup de joves entusiastes han agafat el relleu i després d'un anys de silenci tornen fer sonar les castenyetes....A Ca na Mia es pot contemplar una bona exposició.

4) Divendres és celebrà la tradicional excursió "del Batle" on es convida a totes les persones majors a fer una volta i a dinar. Me sembla una deformació de llenguatge dir l'excursió del Batle : és que paga amb els seus doblers personals ? No estaria millor parlar "d'excursió del poble" ja que és el poble que la paga ? Així tothom s'hi sentiria bé i no passaria que els qui no "se senten del Batle" passen pena d'anr-hi perquè no són del Batle

5) Darrera per avui: el Club Basket Petra, organitza un Campus de Basquet del 7 al 12 de juliol baix la direcció i coordinació de Jos´´e A.Montoya.Però sobretot vull dir "gràcies de tot cor" a n'Angie Silmon que tanta feina ha fet pel Basquet Petra...Angie, moltes gràcies i entre tots procurarem omplir el teu buit.

No me'n surt del meu estorament !

mimome | 30 Maig, 2008 21:36

Sí, estic estorat que per celebrar els 25 d'anys del nostre Parlament Balear, es pugui donar Medalla d'honor a un ex-President el Sr.Maximilià Morales just després que la fiscalia anticorrupció es querelli contra ell.

Sí, estic estorat que per la mateixa raó es pugui donar Medalla d'honor a un ex-President de Govern, el Sr.Cañellas que el mateix partit fa fotre fora pel tristement famós "túnel de Sòller".

Sí, no puc creure com el Sr.Bartomeu Vicens no dimiteix de portaveu d'UM ...Un portaveu a qui la Fiscalia Anticorrupció va al seu darrere fa molt de mal a UM i a la política en general.

Sí, estic estorat veient persones de llei com el Sr.Jaume Montis acusats per la Fiscalia...

Què passa a les Illes ? 25 anys de democracia parlamentària o 25 anys de corrupció ?

25 anys de servei als altres o 25 d'engany als altres ?

És molt fort i decebedor el que està passant dins la nostra classe política : els qui posarem en perill les nostres persones per tal d'arribar a la democràcia, haurem de cantar com ho feia Raimon el 18 de maig 1968 :NO, DIGUEM NO ! JO DIC NO : NOSALTRES NO SOM D'AQUEST MÓN".

A tota la classe política de les Illes, per no parlar de l'Estatal, també li vull recordar la canço de'n Lluís Llach "NO ÉS AIXÒ COMPANYS,NO ÉS AIXÒ...PEL QUE VAREM SOFRIR TANTS ANHELS....POT SER CAL SER VALENTS ALTRE COP I DIR "NO, AMICS MEUS NO ÉS AIXÒ"...

Vull expressar la meva indignació per la perversió de la POLITICA i vull convidar a fer una reflexió en veu alta a favor de la recuperació del valor de la política com a servei a la ciutadania, des del pluralisme d'opcions, però sempre tenint com horitzó comú el bé a la societat on vivim i al mon en general.

Faig un esforç per pensar i creure que no tots els polítics són iguals.... però l'allau de corrupció que va corrent per la nostra societat illenca i espanyola, dona sospites suficients als defensors de que "tots els polítics són iguals". Esper debat.

1 any desprès: des de l'ànim i la crítica

mimome | 29 Maig, 2008 05:27

Després d'un temps de "descans blocaire"... m'hi torno a posar quan es compleix un any de les darreres eleccions municipals i autonòmiques.

M'he animat després de llegir al Diari Balears un article de Valentí Valenciano que començava dient:" una societat que estimula el creixement econòmic necessita aniversaris.Són un element més per esperonar la demanda i, alhora una forma de recordar a la gent allò que s'espera d'elles: que consumeixin. Però, altrament, si hom treballa en una tasca i la pretèn avaluar, és cert que també va bé fer una aturada en el camí, assenyalar dues fites i veure què se n'ha tret de profit en aquest interval de temps"..

Pens que els nostres governants tenen una tasca de servei a la ciutadania , per tant m'arrisc a fer la meva avaluació i assenyalar algunes fites.

De bon començament vull fer constar el meu goig per la victòria del Pacte, la nostra societat balear hagués fet un tro si una altra legislatura hagués guanyat el PP. Vull afegir-hi la meva confiança en la manera de funcionar el Pacte, aquest cop baix la batuta del PSOE, i amb persones del Psoe al front del Govern, del Consell i Ajuntament de Palma: això té futur.

No puc continuar sense manifestar la meva profunda decepció davant el PP de les Illes : ensumava que feia olor a podrit, però m'he quedat curt...L'allau de fets, millor de malifetes de diversos membres del PP cada dia ens sorprenen i posen un fort interrogant a les intencions del governants del PP : Rodrigo de Santos, Hidalgo, Bitel, Ordinas,etc...etc...Fins on arriberem ?

Aterrant a Petra vull fer una primera reflexió: D'un costat 4 membres del Consitori ( 3 PSM/BLOC i 1 UM) han assumit responsabilitats al Govern de les Illes i al Consell. 1 membre del Psoe també i continua al seu lloc la cap de llista del Psoe a Petra.... Això pot resultar positiu des de molts angles de vista

.

Però també penso que té el seu caire negatiu : soc de l'opinió que Petra, el govern local hi ha perdut, 3 "pesos pesats" (=BAtle, regidor d'hisenda i regidor d'obres amb dedicació quasi bé exclusiva ) han quedat reduits a la mínima expressió: el Batle ( 1 dia sencer ) i una tinent Batle amb dedicació exclusiva: no és el mateix.

Un exemple per demostrar-ho : es fan obres al Quarter , una nova escola de música; plou a bots i barrals; resultat : l'entrada del teatre inundat així com les aules de formació : tot un espectacle pels músics visitants dins el maig musical.La meva opinió és que amb el regidor Tomeu Gual encarregat de les obres això no hagués passat: hi haguès hagut seguiment i prevenció de les consequències de les pluges, però no hi hagué seguiment ni prevenció: hi hem perdut.

I l'oposició del PP i UM on és ? Continuarem parlant.

Encara més reflexió abans de votar ...

mimome | 05 Març, 2008 12:35

Què hauria d’orientar el nostre vot? (Cristianisme i Justícia, febrer de 2008)

Davant la celebració de les properes eleccions, ens arriben diverses propostes i criteris que volen orientar el vot dels ciutadans. Cristianisme i Justícia recorda com a vàlids i encara actuals els criteris orientadors que va presentar fa vuit anys, el gener de 2000: “Qüestions que hauríem de tenir especialment en compte a l’hora de deliberar sobre el nostre vot

1. - Quin percentatge de la població queda encara per sota del mínim vital reconegut per portar una existència sòbria però digna?

2. - Quina és la quantia de les pensions no contributives i de les rendes mínimes d’inserció?

3. - En quines condicions de vida estan els immigrants, tant els documentats com els indocumentats?

4. - Quina és la diferència entre el salari mínim i els ingressos que cobren alguns directius? A qui beneficia el sistema fiscal? ¿Paguen més impostos els més rics o els evadeixen sistemàticament i insolidàriament amb artificis d’enginyeria fiscal?

5. - Quin és l’estat de les presons? ¿S’hi protegeixen els drets humans? Quin esforç es fa perquè serveixin de reinserció i no solament de simple càstig?

6. - ¿Hi ha un respecte de fet, i no solament teòric, per la pluralitat social i per la diversitat de sentiments d’identitat nacional?

7. - ¿Es lluita contra la corrupció dins del propi partit, i no solament per evitar que es faci pública?

8. - ¿Es fomenta la pluralitat política en els mitjans de comunicació, o només preocupa que resultin favorables?

9. - ¿Controlen indirectament els partits els nomenaments dels jutges? ¿Es desitja realment la independència judicial?

10. - ¿Algun partit mostra la disposició d’incloure en el seu projecte altres grups o col.lectius socials no vinculats a ell? 11. - Quina és la proporció del PIB destinada a l’ajuda als països econòmicament desfavorits? ¿Aquests recursos arriben als més pobres i els ajuden realment a sortir de la pobresa?

12. - Quines mesures concretes es pretén adoptar per afavorir un ordre econòmic internacional més just? 13. - ¿Es pensa continuar venent armes a països en guerra? ¿I a països que oprimeixen la seva població?

14. - ¿Es dóna suport a la creació d’un Tribunal Penal Internacional que jutgi les violacions greus dels drets humans? 15. - Quina proporció del PIB es pensa destinar a la protecció del medi ambient? Quines normatives concretes es pensen arbitrar per evitar que el nostre país continuï contribuint a l’agreujament de les grans amenaces ecològiques del planeta?

Obtenir informació sobre aquestes qüestions i altres de possibles, així com reflexionarhi, suposa sens dubte un esforç suplementari, atès que la informació no s’obté en la campanya electoral sinó durant els anys de govern. Amb això exerciríem amb dignitat el nostre dret al vot. No és més que un vot, però afecta tant a tanta gent, que es converteix en un poderós instrument a les nostres mans. No oblidem que els pobles on els ciutadans saben votar són els més ben governats i també els més solidaris.” Consell Directiu de Cristianisme i Justícia

Aparegut en Gener del 2000 http://www.fespinal.com/

Per reflexionar ...

mimome | 05 Març, 2008 12:27

COMUNICAT DE LA PLATAFORMA D’ENTITATS CRISTIANES AMB LA IMMIGRACIÓ

Davant la convocatòria d’Eleccions Generals, la Plataforma d’entitats cristianes amb la immigració, ha emès un comunicat de vuit punts on es destaquen alguns aspectes a tenir en compte per un debat polític i social profitós sobre el fenomen.

En aquest punts es convida a una visió de la immigració molt més rigorosa i de fons que no caigui en la temptació d’una mera utilització partidista. Per això es parla de polítiques d’ajut al desenvolupament adequades, de “vies legals i segures d’entrada”, de reforçar l’estat de benestar, i d’una consideració de l’immigrant que tingui en compte tant els seus drets fonamentals com d’aquells que es puguin derivar de l’accès a la plena ciutadania.

El poso a la vostra disposició per tal d'ajudar a la reflexió abans d'emetre el nostre vot.

Davant la convocatòria d’Eleccions Generals, la Plataforma d’entitats cristianes amb la immigració, amb el desig de contribuir al debat social i polític sobre els reptes que planteja el fenomen migratori al nostre país, vol proposar les següents consideracions:

1. Creiem que és fonamental que no es perdin mai de vista les arrels econòmiques i polítiques del fenomen migratori, principalment la pobresa i les enormes diferències econòmiques que encara persisteixen a escala mundial. És per això que demanem, un cop més, que els poders públics i la ciutadania multipliquin, en quantitat i qualitat, els esforços de cooperació al desenvolupament dels països més pobres i corregeixin aquelles polítiques que contribueixen a la generació de pobresa, desigualtat i guerra (deute extern, regles injustes del comerç internacional, exportació d’armes....).

2. La immigració no hauria de ser contemplada en els programes i actes de campanya electoral dels partits polítics com una eina de pura confrontació partidista, ni com una forma de captació fàcil de vots mitjançant l’explotació d’algun malestar social, ni simplement com un problema, sinó com un fenomen que, malgrat les dificultats, genera importants beneficis de tota mena per a les societats d’acollida i per als nouvinguts, sempre i quan es gestioni adequadament.

3. Amb tot, és essencial fugir de la tendència actual a fer un tractament purament utilitarista i mercantilista de la immigració, que la considera com a simple mà d’obra al servei de les necessitats econòmiques i dels interessos polítics del país o de càlculs electorals d’un govern, utilitzant els migrants com a boc expiatori quan disminueix la bonança econòmica i oblidant que es tracta de persones, amb els seus drets i la seva dignitat.

4. En aquest sentit, cal tenir sempre present que les problemàtiques que s’associen habitualment a la immigració són sempre mancances socials que ja existien abans de l’arribada d’immigrants. La immigració el que fa és posar de manifest aquestes mancances, que es poden agreujar quan els poders públics no prenen oportunament les mesures polítiques adequades.

5. Ens cal una altra actitud i una altra política d’immigració, diferents de la predominant actualment a Espanya i Europa, que mostra una tendència preocupant cap a l’enduriment del control de fronteres i la seguretat com a obsessions. Creiem necessari, en benefici del conjunt de la societat, una política que tingui com a veritable prioritat, més enllà de la retòrica, el respecte dels drets humans, la prevenció de la guetització, la promoció de la integració i la cohesió social, dedicant-hi els recursos econòmics necessaris.

6. Ens cal una política migratòria que, més enllà del combat contra la immigració il·legal, faciliti vies legals i segures per a l’entrada al nostre país, actualment molt restringides, per tal de reduir la mortalitat en les fronteres, evitar l’acció nefasta d’organitzacions que trafiquen amb éssers humans i reduir el volum de persones en situació irregular, condemnades a l’explotació laboral o l’exclusió social.

7. Així mateix, ens cal una política que prioritzi el respecte íntegre dels drets fonamentals de tota persona, sigui quin sigui el seu origen i la seva situació administrativa, que garanteixi la subsistència o el dret a treballar a tota persona mentre es trobi al nostre país, avanci cap a la igualtat en el tracte de nacionals i estrangers, i faciliti l’accés a la plena ciutadania als estrangers residents, incloent el dret de sufragi.

8. Finalment, com a Plataforma d’entitats cristianes, som molt sensibles a la llibertat religiosa, la qual comporta el dret a manifestar públicament les pròpies creences, com també a exercir amb llibertat i en condicions dignes les pràctiques corresponents a les diferents tradicions. Per això, demanem que es faciliti a les diferents comunitats religioses l’accés a llocs dignes dedicats al culte i la pregària. Ens preocupa, d’una manera especial, la instrumentalització política que sovint s’ha fet de les resistències que una part de la població ha manifestat vers aquests nous centres de culte.

Barcelona, 26 de febrer de 2008

La Plataforma està formada per les següents entitats:

ACCIÓ CATÒLICA OBRERA, ASOCIACIÓN SOCIAL ESTE-OESTE, CARITAS, CINTRA-BENALLAR, CON VI VIM, CRISTIANISME I JUSTÍCIA, CRISTIANS PEL SOCIALISME, DELEGACIÓ DE PASTORAL OBRERA DE BARCELONA, DELEGACIÓ DE PASTORAL SOCIAL DE BARCELONA, EKUMENE, FUNDACIÓ ESCOLA CRISTIANA, FUNDACIÓ MIGRASTUDIUM, GOAC-HOAC, GRUP DE JURISTES RODA VENTURA, JOC, JUSTÍCIA I PAU, INTERCULTURALITAT I CONVIVÈNCIA, PARRÒQUIA DE SANTA MARIA DEL PI, PASTORAL AMB IMMIGRANTS (PAI), RELIGIOSES EN BARRIS, UNIÓ DE RELIGIOSOS DE CATALUNYA (URC).

Maltractaments !

mimome | 14 Febrer, 2008 12:27

Tots sabem que hi ha maltractaments físics i psíquics i que darrerament es parla molt en contra dels maltractaments a les dones, als nins i als aimals...I està molt bé i soc contrari a qualsevol maltractament.

Però avui, després de llegir les notícies de la premsa local i veure alguns comentaris sobre la classe de religió a les escoles he arribat a la conclusió que ESTAM MALTRACTANT LA CLASSE DE RELIGIÓ.

Primer : perquè la confonem amb catequesi (= aprofundir en la fe que un té) ... i la classe de religió és tenir una cultura general sobre el fet religiós en general i del fet cristià en particular, ja és dificil entendre molta part de la nostra cultura sense entendre el fet religiós.

Segon : dins la discusió hi ha molta ideologia preconcebuda i poques ganes de dialogar : s'està en contra de la religió per experiències tengudes quand "erem joves" i no se dona opció al canvi.

Tercer : s'oblida el dret dels pares a elegir el que consideram millor formació integral pels nostres fills

Quart : no és té en compte el col·lectiu del professorat des de l'angle laboral : quasi bé dues-centes persones afectades laboralment, després de preparar-se en licenciatures, reciclatge de català, i tots els requisits d'aptitud necessaris per a l'ensenyament.

Cinquè: és recorre a l'estadística, només el 10% dels alumnes de Batxillerat fa religió... però en les condicions que es proposen és un miracle el que en quedi cap.... Per què no fan la prova de posar la filosofia o l'educació de la ciutadania en el mateix contexte ? Horari extraescolar, la nota no serveix per promig,etc... quants alumnes s'hi apuntaríen ? Faci la proposta, Sra.Consellera i haurà de sortir per cames.

I per acabar, crec que el gran MALTRACTAMENT de la Religió és que s'ha convertit en moneda electoral :anar en contra suposa uns votants i nar a favor uns altres..i així estam.

Crec que TOTS ENS HEM DE REVESTIR DE SENY I DIALOGAR POSSIBLES SORTIDES SENSE PERJUDICAR NINGÚ.

Sr.José Mª Rodríguez.. deixi de maltractar la política !

mimome | 13 Febrer, 2008 21:11

Aquest capvespre escoltava per radio una discusió de si estava bé o no el difondre les declaracions del Sr.Rodríguez, encara parlamentari de les Illes Balears pel PP i uns dels peixos grossos dins la cúpula del PP balear.

Dites declaracions les trasmet la cadena SER i la que he sentit jo demostrava ben a les paleses que el Sr.Rodríguez estava ben enterat de tot el que passava per Andraxt i no seria arriscat pensar que també el Sr.Matas. També es feia una comparança entre les declaracions gravades per la Guardia Civil i les que feia a la radio i es demostrava clarament que el Sr.Rodríguez sabia dir les mentides com si fossin veritats com un temple.

Vull reafirmar-me en una idea que ha donat la cap de llista per Esquerra Unida/ Verds, Marisol Gonzàlez, demanant la dimisió del SR.Rodrígiuez per donar pas a polítics més dignes, ja que personatges com ell fan malbé tota la classe política i perjudica fins i tot el seu propi partit...DIMITESQUI O que la Sra.Estaràs el faci dimitir pel bé de tots.p>

Pel que fa a la discusió si està bé o no difondre gravacions, jo soc de l'opinió que sí ja que es refereixen a dos càrrecs públics de gran relleu : el Batle d'Andraxt i el Secretari General del PP i a més estàn parlant de coses que ens atanyen a tots, per tant, han de ser difoses.

Quan es tracta de qüestions íntimes o personals, és clar que no : si haguessin quedat per anar a pescar, a mi ni me va ni me fot res de res aquesta qüestió; però si es tracta d'enganar al poble d'Andraxt i a tota la classe política, sí que s'ha de fer públic.

Aquest bloc ha tingut un parell d'exemples d'esborrar comentaris que feien referència a qüestions personals de persones públiques, però mai s'esborrarà un comentari que parli de qüestions públiques de qualsevol polític o de jo mateix.

Per tant, felicitacions a la Cadena SER per difondre aquestes gravacions sobre assuntes públics...Molt bé, Sra,Marisol Ramírez demanant la dimisió del Sr.Rodríguez: m'hi adheresc... I GRÀCIES al bon treball que feu la Guàrdia Civil tant de cops maltractada i poc lloada.

Felicitacions al PSM de Petra !

mimome | 30 Gener, 2008 08:54

Sí, i no és cap broma...Acab de llegir l crònica del Diari Balears (30/01/08) i hi ha un titular que m'ha alegrat el dia gris que ha sortit avui per Petra"

Diu així: "La Sala vol que el Govern construesqui el nou centre social a Ca Ses Monges. El Batle ha iniciat les gestions oportunes per aconseguir que el Govern construesqui un nou centre social a Ca Ses Monges."

Mai en la meva vida m'havia passat que una petició meva fos atesa amb tanta diligència :diumenge publicava la meva petició en aquest mateix bloc, el dimarts sortia a les Cartes al Director del Diari Balears i avui ja ve concedida

ENHORABONA I A TROBAR SOLUCIONS RÀPIDES PER A LA NOSTRA GENT GRAN QUE BÉ S'HO MEREIX

Aquesta enhorabona vol anar del braç d'un parell de recordatoris :

1) Els majors tenen aquesta situació per una manca de decisió política de l'actual equip de govern : ho ha pogut fer i no ha ha fet durant 12 anys...Ha fet altres coses, però s'ha oblidat del local dels majors.

2) Causa : no s'ha tengut un projecte global : s'han pegat bots a vegades per endavant, altres per endarrere.

3) Convé no oblidar que l'any 1995 quan el PSM accedeix a la Batlia per pacte entre UM i UP, hi havia creat el PATRONAT DE CA SES MONGES amb tres objectius clars :

a) atenció a les persones majors amb dificultats ( encara hi havia monges), això queda molt ben solucionat pel Centre de Dia actual ;

b) Residència oberta, primer per a la gent de Petra que ho necessités i obert a la comarca.ENCARA QUEDA PENDENT.

c) LLOC de trobada de tots els majors : ENCARA QUEDA PENDENT.

Convé recordar-vos,equip de Govern del PSM, que aniquilàreu el Patronat sense cap escrúpol i amb mentides i que no vèreu mai amb bons ulls, pel simple fet que era coordinat pel vostre soci de govern (1995-99) UM.

Conclusió : enhorabona si d'un conflicte en resulta un nou local per a la tercera edat de Petra., però també acceptau la part grossa de culpa que teniu l'equip de govern del PSM de Petra : no tenim local perquè ho pres altres camins, respectables, però que no han donat bons resultats per a la tercerca edat.

A Petra estam indignats !

mimome | 27 Gener, 2008 11:56

Jo també estic indignat : molt amb el PP, un poc amb el Batle de Petra per voler jugar amb massa cartes i gens amb na Fina Santiago que vol donar l'ús adient als doblers pressupostats.

Aquest dissabte (26/01/08), els Diars locals parlaven de Petra amb un titular totalment encertat: “indignació entre els majors de Petra”.... jo m’adheresc a la seva indignació.

També s' afirmava que “ el Govern del PP finançà un club social amb doblers destinats a la dependència”.

Motius de la meva indignació:

1.El PP enganà els majors de Petra i ho feu només per motius electorals ( s’obrí el local a un mes de les eleccions... que no canta això ?)

2.El PP va enganar els petrers i va prevaricar = molts de doblers ( estam parlant de 1 mil·lió tres-cents quinze mil € ( o el que és el mateix + de 200 mil·lions de les antigues pessetes) ,aquesta doblerada estava destinada a ajudar als majors amb dependència i foren destinats a un ús diferent amb finalitat electoral

.

3.Perquè tenc fundades sospites que altres partides d’aquest govern del PP podrien haver anat a un ús irregular.

4.Perquè no és respecta un dret fonamental dels nostres majors : el dret a votar amb llibertat i no amb tanta pressió.

D’altre costat vull expressar la meva satisfacció i adhesió a la postura de la Consellera Fina Santiago (BLOC) per practicar l’honestetat pressupostària donant l’ús adient als doblers de tota la ciutadania.

Vull pegar una estiradeta d’orelles al Batlle Joan Font Massot ( BLOC) per la seva postura de voler estar a un lloc i altre : ell fa participar a la primera reunió oferint un solar pel projecte i després se’n va desentendre....Això és voler embullar la gent.

Per respecte a tots els petrers i en especial als nostres majors, m’atrevesc a demanar: que s’accepti per part de la Conselleria el solar ofert pel Bat-la de Petra i que en el termini d’aquesta legislatura s’hi faci o bé l’edifici per dependents ( estaria veïnat del Centre de Dia) o bé l’edifici local pels nostres majors.

I no ens venguin amb les monsergues de sempre de "que no hi ha doblers, que no sé què i no sé quantos...:: SI VOLEU HO PODEU FER ! Per respecte als petrers, vos ho deman de tot cor

.

Altre cop una estirada d'orelles al portaveu del PP.

mimome | 10 Gener, 2008 20:32

Després d'haver escoltat les declaracions de Miquel Ramis, portaveu del PP a les Illes, no puc callar més i li vull estirar les orelles altre cop....( i encara que sembli estrany, me sap greu !)

..

Per què ?

Per les seves declaracions dient que l'arribada d'immigrants il·legals és culpa del procés de regularització que feu el President Zapatero.

Estic d'acord en la resposta del President Antich, "quina hipocresia : voler negar l'existència d'immigrants il·legals"!!

Me sap greu haver-li de recordar abans de tot ; EL DRET DE TOTA PERSONA A VIURE ALLÀ ON VULGUI.

És estrany que no llegesqui els informes econòmics on demostren la necessitat de la ma d'obra immigrant a les nostres Illes i arreu d'Espanya.

Estic decebut que el PP no vulgui reconèixer els beneficis de tot tipus que va suposar la regularització.

M'espanta la ceguesa del PP que no veu que a la majoria d'obres sols es veuen treballadors immigrants i que els nostres vells estàn servits per persones immigrants. ( Aquí hi cabria la pregunta : justament pagats ? justament tractats ?

Veig que les seves manifestacions demostren clarament la seva intenció = només anar en contra de Zapatero aprofitant fins i tot el drama que suposa per les persones immigrants el jugar-se la vida per, com deia un representant d'una associació d'immigrants argelina, millorar les seves condicions de vida.

No és ser molt egoísta pensar que només nosaltres podem disfrutar dels bens de la terra ? Què fèren durant els 8 anys que governàren a L'Estat ? Res més que posar el cap davall l'ala i no posar cap remei.

Senyors del PP : deixin de banda el drama de l'immigració a la campanya electoral... Siguin més humanistes. Gràcies !

No totes les persones cristianes estam d'acord amb la manifestació de dia 30 a Madrid.

mimome | 04 Gener, 2008 16:17

Tenc davant meu :

1. El testimoni d'un matrimoni cristià que duu 30 anys de vida en comú, creients i membres actius de l'Esglèsia des de joves: afirmen clarament que no entenen la manifestació a favor de la "família cristiana" i que ells sempre han estat lliures per declarar i manifestar la seva fe dins la societat. ( Eclesalia infomativo)

2. La plataforma "Una altra veu d'Església" que en un comunicat manifesten que no totes les persones cristianes d'Espanya estam d'acord amb la "manifestació de la Família cristiana". Per aquest grup la manifestació fou un acte "clarament polític de l'extrema dreta i de pre-campanya electoral en contra del govern democràtic actual.

3. Un article de l'escriptor Melcior Comes al Diari Balears "L'esgésia neuròtica" on denuncia que l'església jeràrquica consideri als ciutadans com infants.

4. Carta al director de D.Balears de Pere Barceló de Puigpunyent, amb el títol "Alguns bisbes espanyols fan política"?

5. Les declaracions del Bisbe de Mallorca, Jesús Murgui als diaris locals on considera normal la manera de manifestar-se i afirmant que l'esglèsia no vol imposar res.

6. Les cròniques aparegudes al diari El País sobre la manifestació amb les diferents reaccions.

No hi dirè la meva enrrollant-me, ja que estic molt dolgut, sinò amb una afirmació i un exemple:

Afirmació: no estic d'acord amb la manifestació.

Exemple : treball per un altra "família cristiana"

El diumenge passat mentre es preparava la manifestació a Madrid, un grup de famílies cristianes ens reuníem per "crèixer en la fe " juntament amb els nostres fills, amb unes experiències vitals per un cristià com son : la pregària, la celebració festiva amb els altres, el compromís envers dels pobres, el diàleg entre iguals i el compartir vivències i taula.

Sols vull expressar un desig com a cristià de Mallorca : que tots els esforços que dediquen els nostres bisbes a anar contra el Govern els dediquin a impulsar grups cristians a favor de la vivència dels valors cristians en família.

També una queixa : no saben el mal que ens han fet als professors de religió amb aquesta manifestació.

Que els Reis Màgics ens duguin a tots un poc de més seny i que l'estada del nostre Bisbe pel Burundi el transformi i vengui amb renovats ànims per animar les comunitats de Mallorca segons l'estil de Jesús i no segons l'estil dels polítics .

Sr.Rajoy, Sra.Armengol, Sr.Font Massot, Sra.Estaràs.... INNOCENTS !!!

mimome | 28 Desembre, 2007 13:28

INNOCENTADES....2007

El Sr.Rajoy... diu que sols governarà 8 anys : mirau si ho és innocent que no sap que per governar primer s’han de guanyar les eleccions.

La Presidenta del Consell de Mallorca diu que el Consell serà transparent amb els ciutadans... creu que la ciutadania de Mallorca podrà resistir veure clarament totes les obscuritats del Consell ?

L'equip del PSM de Petra que sempre afirma:” preferència al qui va a peu”... idò fa aceres ben grosses i deixa que hi aparquin els cotxes damunt... dona suport a una gran obra a un troç de torrent i quan plou pels carrers de Petra no s'hi pot circular sense mullar-se ben mullat.

Que el PP de les Illes esdevengui “proteccionista” del territori....les declcaracions de la Sra.Estaràs dient:” és un moment històric perquè la política territorial funcioni a cop d'interès general i no de pressió”....Però vota en contra de la nova llei del sòl que cerca posar fre a l'especulació.

Que els quintos i quintes de certs pobles confonguin el que és una innocentada amb una gamberrada.

Que a Petra fins i tot es facin parts i quarts amb la distribució de l'enllumenat públic: plou un poc i Es Cos ja està a les fosques, mentre que el carrer Ample escampa llum pels quatre costats.

Que el Rajoy prometi pujar les pensions més baixes quan va tenir 8 anys sense cap entrebanc i no ho va fer.... Deu haver tornat tan innocent que pensa que així el PSOE o EU l'agafaran com a cap de llista.

I la darrera que m'han contat és que a Petra l'any 2008 sols hi haurà una sola Associació de 3ª edat, una sola Agrupació de Ball de bot, una sola comunitat cristiana ( ara hi ha els del Convent i els de la Parròquia), una sola Revista, un sol Club esportiu que englobi fútbol,basket, volei i de rebot un sol partit polític :el P+P/S+S = Petrers + petrers, servidors +servidors....

I encara una altra, una persona de nom Aina Calafat, més coneguda per la seva militància a favor de la conservació de la Real deia “ A Mallorca no s'entèn que facis quelcom per res”...Aquesta és la innocentada d'aquest bloc, està escrit “per res”.Si ho voleu creure ho creis i si no, fermeu-vos la cua.... Molts anys innocents !!!

BON NADAL, que no BONES FESTES !!!

mimome | 20 Desembre, 2007 17:42

Clam de Nadal 2007

.

Bones festes ! És tal volta la frase més repetida aquests dies de Nadal... jo aquesta Nit de Nadal, me resistesc a donar-vos les Bones festes..

.

Podem donar les bones festes als qui passen fam ?... mentre nosaltres tips de menjar i beure.

Bones festes als qui són obligats a fer la guerra ?... i nosaltres posant-nos pals a les rodes per tal de no avançar en el procés de pau.

Bones festes als pobres de solemnitat que viuen en un mon ric ?.. i nosaltres tudant i tirant als fems.

Bones festes a les famílies amb malalts greus, accidents inesperats, difunts joves ?...i nosaltres enfadant-nos per qualsevol tonteria sense importància.

Bones festes a les dones víctimes de la violència de gènere, als malalts sidosos, als drogadictes, als vells abandonats ?... i nosaltres declarant-los culpables de la seva situació.

Bones festes als nins sense escola, obligats a fer feina, explotats fins i tot sexualment ? ...i nosaltres cedint davant les peticions capritxoses dels nostres fills.

Bones festes als immigrants que enyoren ca seva ? ... i nosaltres calentets dins ca nostra.

Sí em dol dir bones festes...

No diré “bones festes”, però cridaré ESPERANÇA !!! Sí, perquè NADAL és el començament d'un món millor. I som molts els qui lluitam per aconseguir-lo.

No tancaré els ulls al dolor, però cridaré ESPERANÇA !!! Sí, perquè a partir del NADAL les coses poden canviar I som molts els qui ens esforçam pel canvi.

No oblidaré les víctimes del dolor, però cridaré ESPERANÇA !!! Sí, perquè per NADAL l'Infant somriu. I som molts els qui escampam somriures.

No quedaré braços creuats, mans aplegades, sense fer res, CRIDARÉ ESPERANÇA !!! Sí perquè la SOLIDARITAT ÉS EL NOU NADAL. I som moltes les persones solidàries

Sí, perquè hi ha ESPERANÇA, ganes de canviar les coses, somriures solidaris.. vull dir-vos a TOTES I A TOTS : BON NADAL !!! ... Deixau les bones festes per quan poguem seure tots junts a taula.

Assemblea de dones a Petra.

mimome | 12 Novembre, 2007 18:04

Es podria dir que les dones de Petra s'hi han posat bé a temps per preparar un bon Nadal gastronòmic : el passat dia 6 tingueren un taller d'elaboració de torrons a càrrec de Bel Riera Riutort començà a fer la boca aigua i demà un cuiner del restaurant "Es Molí d'en Bou" les animarà a preparar un menú de Nadal.

Però seria molt injust pensar que sols pensen en la panxa... de cap manera: aquestes dues activitats sols esdevenen un aperitiu per el plat fort de dia 23 "commemoració del dia internacional contra la violència de gènere" que es celebrarà a Ca na Mia a les 20,30 amb la presentació del llibre "Reivindicació de Jane" del conegut militant contra la violència masclista, Miquel Angel Lladó, acompanyat de poemes i música així com d'una exposició de l'obra plàstica de Teresa Mata.

Vagi la meva més sincera enhorabona al grup animador d'aquestes activitats encapçalat per Antònia Riera, cap de llista del Psoe a les darreres eleccions i un bon grapat de dones de diversa provinença.Ja que l'equip municipal del PSM no pren cap iniciativa i els grups de l'oposicio en passen igualment (PP/UM)... es bó que la ciutadania prengui les messions.

Quedi a l'aire aquesta petita reflexió personal: què se n'han fet d'aquells ideals del PSM ,que jo compartia plenament com eren el reciclatge, la defensa dels drets de la dona, la llengua ? Estic decebut, sembla que no les preocupa i es preferible fer clientela organitzant matances que no inculcant idees de futur, com el respecte a la dona... serà perque encara hi ha poques dones dins l'equip de govern ?

Ja que al darrer plenari es reconegué la poca feina feta per l'equip de govern del PSM en matèria de reciclatge i recollida selectiva...hagués estat un detallàs per part seva proposar una moció no de llei demanant als altres grups l'adhesió en la lluita contra tota violència de gènere.

Per tant, estirada d'orelles al PSM de Petra per la poca sensibilitat envers els problemes de la dona... i ditada de mel a l'Assemblea de dones per la seva iniciativa d'organitzar aquest acte en contra de la violència de génere.

 
Powered by LifeType - Design by BalearWeb